Örebro genom tiderna.

Hej alla glada. Jag vet att jag varit dålig på att blogga senaste veckan. Jag har liksom haft nog med mig själv. Men nu är det lördag och då känner man sig genast lite piggare. Vaknade iofs nästan vanlig vardagstid i morse då jag DRÖMDE att väckarklockan ringde. Snacka om att hjärnan är inställd. Men jag lyckades somna om. Veckan har i alla fall rullat på som vanligt. Idag har det varit riktigt slappt (oväntat va?).
 
Vet inte om någon är intresserad men via följande länk: Stadsarkivets bildarkiv kan man hitta en massa bilder från Örebro (och dess närområden) från svunna tider. Jag tyckte att det var spännande att kolla runt och jag är ju ändå inte uppvuxen här i länet. Man förstår hur otroligt mycket som kan hända i en stad på bara så där 50 år. Alla hus som rivits, byggts, människor som levt här innan.. Det skär lite i hjärtat när man ser gamla fallfärdiga träkåkar och rivningshus.

Våghustorget 1940-tal. Inte sig helt likt:
Våghustorget 1940-tal
Bildkälla: Örebro stadsarkiv/fotograf: Eric Sjöqvist


Det är mycket som händer i Örebro just nu faktiskt. Bland annat får sig just Våghustorget en makeover. Mer om det här:

Våghustorget - makeover


Kommentarer
Postat av: annelie

coooooooolt

2009-05-17 @ 10:09:53
Postat av: Emma

Vilken bra sida du länkt till! Gamla bilder på områden man känner igen är alltid lika kul =) Hoppas att du haft en trevlig helg =)

2009-05-17 @ 14:38:25
URL: http://www.emmasrum.blogspot.com/
Postat av: ♥ Tina ♥

Fin blogg!

2009-05-24 @ 10:42:05
URL: http://thegreengirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0