Bröllop!

Här kommer lite om vår helg i Sthlm. På fredagen åkte vi hem till mina föräldrar. Dom hade precis renoverat klart sitt gästrum = no-more rangliga gästsängar, utan istället väntade en skön bäddsoffa. G hade dessutom fått en egen gäst(spjäl)säng att sova i. (Och sova i den gjorde han utan problem!)

Gästsäng
G:s mysiga spjälsäng hemma hos mormor och morfar


På lördagen gifte sig min barndomsvän E med sin A i centrala Stockholm. Lilla G var lugn i kyrkan trots att den högljudda orgeln lockade fram hans lilla underläpp vid några tillfällen (värkte lite i mammahjärtat). Vigseln var jättefin och bruden hade sytt sin egen klänning! Jag erkänner att jag inte kan mycket om sömnad men det var ingen enkel liten sak, utan en riktigt vacker klänning i äldre stil. Efter vigseln blev vi fångade i ett ruskigt regnoväder precis lagom till när vi skulle ta oss från kyrkan till festlokalen. Som tur var hade vi med oss paraply till oss och regnskydd till vagnen. Självklart hade jag dock glömt påsen med mina promenadskor hemma hos mina föräldrar (Så blir det när ingen håller reda på mig nuförtiden). Jag fick vackert gå in ett par nya klackskor i ösregn. (Inget jag rekommenderar med tanke på hur långsamt man går) Efter några kvarter tilltog regnet och min fotvärk (och mina svordomar?) så det fick bli tunnelbanan en hel station från Hötorget till T-centralen. Premiärtur för lilla G på tuben (inte så uppskattat dock). Väl framme vid den fina festlokalen så blev det mingel och fördrink. Sedan 3-rättersmiddag, jag och M fick två läkarstudenter och en polis till bords så vi kände oss väldigt trygga ;). G var helt slut efter all uppståndelse och nya intryck så han sov som en stock genom hela middagen trots tal och applåder. Jag som hade varit så nervös inför detta. Flera gäster kom fram och beundrade honom när han sov. Vår fina lilla kille.


Kyrkan
Inuti vackra Johannes kyrka (strax efter vigseln) som E & A gifte sig i.

Innan vi åkte hem på söndagen så hann vi också med att presentera G för en drös av mina släktingar, bland annat moster och morbror, två kusiner och gammelmormor (= min mormor) :)  En väldigt trevlig helg med andra ord. Det enda minuset var att vi lyckades tappa G:s tygskallra i form av en kanin någonstans. Troligtvis föll den ut på en ica parkering eller på bilfärjan. :( Dessutom får jag alltid Sthlm-abstinens efter att jag varit där.. Oh well.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0