Stockholm T o R

I helgen åkte jag till Stockholm för att besöka mina föräldrar. Syster yster hämtade mig på centralen och sedan åkte vi till Plantagen för att köpa en present till mamma som fyllde år. Vi hittade lite fina blommor och plantor som vi köpte med oss. Mitt kort började strula i kassan och fick felmeddelande om att "köp medges ej". Jäklar vad paranoid jag blev och såg framför mig hur någon tömt mitt konto eller något. Men det måste ha varit något tillfälligt strul för alla pengarna var kvar sedan när kort därefter kontrollerade det via en bankomat.

På lördagen åkte jag, Ma och Pa till Ulriksdals Slottsträdgård. Vilket är ungefär som en finare variant av plantagen. Lite dyrare, mkt trevligare och framförallt mer välskött. Där blev det bland annat en bärbuske samt en planta med smulgubbe (korsning mellan smultron och jordgubbar) Ska bli spännande att smaka sedan när bären kommer.

Det var väl ungefär min helg. Mycket trädgård. Det blev en del tårta och grillande också. ;)

Sthlm i juni

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0